7 Ekim 2011 Cuma

organik kozmetik

Uzunca bir süredir. Yaşamımızın içine giren organik ürün çılgınlığı meyveden,sebzeye peynirden bala hatta giysiden oyuncağa kadar artık bir çok üründe görüyoruz. şimdilerdede makyaj ve kozmetik dünyasındada hissettiriyor kendini ,özelliklede sanırım nisan ayı fransada kozmetik ve ilaçlarda en yaygın olarak kullanılan maddelerden parabenin kansorejen olabileceğinin açıklanması makyaj çantamızdaki bir çok ürüne korkuyla bakmamıza sebep oldu ve çevremdede bunun örneğini gördüm. Bir çok arkadaşım organik kozmetiğe yöneldiler. tabiki  organik ve doğal ürün olduğu söylenen her üründe öyle çıkmıyor. Hem sağlığımızı hemde cüzdanımızı tehdit ediyor onun için dikkat etmemiz gereken birkaç püf nokta var ben bunu birsüre araştırmıştım arkadaşlar öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istedim. önce organik nedemek? içinde herhangi bir sentetik yada kimyasal madde içermediği tabi ambalajlarının doğada hiç bir atık bırakmayacak şekilde üretilmiş olması gerekirmiş organik kozmetik üretiminden kullanılan ham madde yerel olmalı, radyasyona maruz kalmamış olmalı ,genleriyle oynanmış bitkiler kullanılmamalı, testler hayvanlar üzerinde uygulanmamalı falan filan bu liste çok daha fazla uzuyor. Bunları tüketici olarak bilmemiz zor ama aldığımız üründe bazı sertifikalara ve etiketlere dikkat edebiliriz.
Ecocert fransada1991 de kurulmuş bir şirket ve 80 den fazla ülkede inceleme yapıyor
Amerikada birçok organik kozmetik markaları bu logoya güveniyor
Organik üretim yapan alman ilaç gıda tarım firmalarının ortak kuruluşu 440 markanın denetimini yapıyor.
İsviçreli bir kuruluş 400 tane markayı denetliyor
Organik kozmetiklerin özelliklede yüzde yüz organik ibaresine sahip ürünlerin ambalajında mutlaka sertifikalarının ismi ve logosu olmalı en çok kullanılanlarda yukardaki şirketler aklınızda bulunsun...

Organik ürün kullanmak istiyorum ama çarşı pazar dolaşmaya vaktim yok diyen arkadaşlara bir kaçta site adı vereyim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder