8 Kasım 2011 Salı

SAÇ BOYARKEN DİKKAT

Dünyada en sık kullanılan kozmetik ürünlerinin başında saç boyası geliyor sanırım.
yaz sonu saç rengimden çok sıkıldım ve değiştirmek istedim. ve başıma gelmeyen kalmadı diyebilirim yeni bir kuaför denedim ve dietini çok kötü ödedim. zehirlenmeden 8 gün hastahanede yattım bütün yüzüm vücudum şişti, dilim şiştiği için nefes alamadım oksijene bağlandım serumuma kortizon katıldı  8 gün seruma bağlı hastahane odasında kalmak çok kötüydü ölümden döndüm desem abartmış olmam sanırım.
doktorumun bana tavsiyesi 3 ay saç boyatma illaki boyatıcam diyorsan eski kuaförüne git bitkisel ağırlıklı boyalar kullan ve boyatmadan alerji ilacı verdi onu kullan dedi 
3 ayımı doldurup kuaförün yolunu tuttum ilacımı içtim 45 dk bekledik ilaç etkisini göstersin diye ve dualar eşliğinde boyayı sürmeye başladık. neyseki bir sıkıntı yaşamadım allaha şükür ve saç boyası konusunda daha hassaslaştım böyle kötü bir tecrübeden sonra ve araştırma yapmaya başladım ve öğrendiklerimi sizinle paylaşmak istedim  
  • Saç boyamadan en az iki hafta önceden perma, ters perma,brezilya fönü gibi işlemler yaptırılmaması gerekiyor
  • Aynı gün yada bir gece önceden yıkanmış saçları boyamak kafa derisinde henüz yeteri kadar koruyucu yağ tabakası oluşmadığı için tahriş edici olabilir.tahrişte kızarıklıklara ve kaşıntıya sebep oluyor.(en az iki gün önceden yıkanmış saçla saç boyatın)
  • Cilt testi mutlaka yapın evde boyuyorsanız  hep kullandığınız markayı kullanın değişik bir marka kullanacaksanız veya kuaför değişikli yaptıysanız yada ilk defa saç boyuyacaksanız alerji testini uygulayın bunun için boyadan az miktar hazırlayın dirseğinizin iç kısmına sürün yaklaşık 30dk 45 dk arası bekleyin boya kutusunda önerilen zamanada sadık kalabilirsiniz sanırım onlarda 45dk 1 saat arası yazıyor cildiniz boyaya kızarıklık kaşınma gibi bir reaksiyon göstermiyorsa gönül rahatlığıyla boyayın
  •  Kafaya pek takmadığımız bu “içinde ne var” sorusu, Amerikalı çevre örgütü EWG’nin kafasına çok takılmış. Binlerce kozmetik ürününü inceleyip içinde hangi maddeler olduğuna bakmışlar. • Aslında bu gizlenen bir şey değil, küçücük harflerle de olsa çoğu ürünün üstünde yazıyor. Yaptıkları şey daha ilginç; içindekiler listesinde bulunan kimyasalların sicilini de dökmüşler.
    Boyanın içinde bu maddeler varsa dikkat!
    Bu 22 kimyasal maddeyi içeriyorsa saçınıza sürdüğünüz boya size zarar veriyor. İşte o liste:
    • 6-Methoxy-2,3-Pyridinediamine
    • 2,3-Naphthalenediol
    • 2,4-Diaminodiphenylamine
    • 2,6-Bis(2-Hydroxyethoxy)-3,5-Pyridinediamine
    • 2-Methoxymethyl-p-Aminophenol
    • 4,5-Diamino-1-Methylpyrazole
    • 4,5-Diamino-1-((4-Chlorophenyl)Methyl)-1H-Pyrazole Sulfate
    • 4-Chloro-2-Aminophenol
    • 4-Hydroxyindole
    • 4-Methoxytoluene-2,5-Diamine
    • 5-Amino-4-Fluoro-2-Methylphenol Sulfate
    • N,N-Diethyl-m-Aminophenol
    • N,N-Dimethyl-2,6-Pyridinediamine
    • N-Cyclopentyl-m-Aminophenol
    • N-(2-Methoxyethyl)-p-phenylenediamine
    • 2,4-Diamino-5-methylphenetol
    • 1,7-Naphthalenediol
    • 3,4-Diaminobenzoic acid
    • 2-Aminomethyl-p-aminophenol
    • Solvent Red 1 (CI 12150)
    • Acid Orange 24 (CI 20170)
    • Acid Red 73 (CI 27290)17

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder