10 Kasım 2011 Perşembe

SAÇ BAKIMI


 Geçen yazımda saç boyasıyla ilgili maceramı anlatmıştım maceradan ziyade yaşadığım kabusu zehirlenmemi gerçekten arkadaşlar kuaförünüzü değiştirmeyin kimyasal bir işlem gerçekleştirecekseniz alerji testi yapın. Dirseğinizin iç kısmına boyayı sürdürün ve yarım saat kırkbeş dakika bekleyin herhangi bir alerji reaksiyonu olmazsa işlemi yaptırın sonrası çok kötü tecrübe konuşuyor:) herneyse gelelim saç bakımı konusuna bir kaç ürün tanıtmıştım size bu akşam ev yapımı saç bakımından bahsetmek istiyorum.
istanbulda yaşıyanlarımız eminönü mısır çarşısını bilir.en az bir kaç kez yolu düşmüştür. Benim aktar alışverişim (ot,yağ;losyon)hep ordan olur. ayda bir ziyaret ederim  her aradığımı bulurum.ürün yelpazesi çok geniştir.fiyat olarakta semt içindeki aktarlardan çok daha uygundur.(dip not olarak aklınızda bulunsun)
Bir çok saç bakım yöntemi var dökülmesini önlemek, gürleştirmek,cansız saçları onarmak uzamasına sağlamak,parlatmak vesaire bu liste uzar gider çok uzun süre bu kürleri araştırdım. nette, aktarlarda yada büyüklerimize sorma yöntemiyle eminim herkezin lokman hekim edasında bir büyükannesi büyükteyzesi,yada yaşlı bir komşu teyzesi  vardır benim gibi:) saç değince sürekli ismi geçen 6-7 yağ var işte menekşe yağı ile susam yağını karıştırırsan dökülmesini önlersin, zeytinyağı ile bademyağı ve çörekotu yağını karıştırıp sürersen saçlarını onarır gür ve parlak saçlar elde edersin,çam terebentin yağını şampuanına karıştırp saçlarını yıkarsan dökülmesine ve kepeğe iyi gelir. hint yağı badem yağı ve zeytin yağını karıştırıp sürersen sağlıklı ve çabuk uzamasını sağlarsın eskidençok fazla kimyasal işleme maruz kaldığı için saçlarım bu kürlerin hepsini ayrı ayrı uyguluyordum saçlarıma ama sonra başka bir yöntem geliştirdim ve çokta memnun kaldım 4 senedir. bu kürü uygulamaktayım ve çokta memnunum bir çok arkadaşımdan duyuyorum senelerdir saçlarınla oynayıp duruyorsun boyalar, röfleler,renk değiştirmeler senin yerinde olsaydım kesin kel kalmıştım ne yapıyorsun bu saçlarına ya 
sorusunu işte büyük sırrımı AÇIKLIYORUM...


50ml çam terebentin yağı,50ml menekşe yağı, 50ml susam yağı,50ml çörekotu yağı,50ml hint yağı, 50ml badem yağı 100ml zeytinyağını hepsini cam bir kavanoza koyup karıştırıyorsunuz.güneş görmeyen ışık almayan serin bir yerde muhafaza ediyorsunuz.bu karışım size 3 ay kadar yetecektir.saç sıklığınıza ve saçın uzunluğuna göre değişiyor çok sürmeniz gerekmiyor masajla güzel yedirmeniz önemli  ilk ay haftada bir, ikinci ay 15 günde bir, üçüncü ay saçlarınızın ihtiyacına göre ayda bir, bu kürü saç diplerinize masaj yaparak uygulayın sık dişli bir tarakla saç uçlarınıza doğru tarayın önce streçle sarın daha sonra bone geçirin hiç bir şekilde hava almasını engelleyin ve tutabildiğiniz kadar tutun ben genelde 3-4 saat tutuyorum daha sonra güzelce yıkayın hepsi bu kadar... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder